Kompaktni mini bageri Wacker Neuson
Kompaktni mini bageri Wacker Neuson
  06.05.2020  |  09:18
Vrijeme čitanja: 4 min
U ranijim izdanjima magazina opisani su modeli bagera grupacije Wacker Neuson u klasi od 6 – 10 tona, a u ovom članku predstavljamo kompaktne mini bagere Wacker Neuson

Najmanji model koji ujedno predstavlja skok u budućnost rada bez emisije ispušnih plinova je mini bager 803.

Inovativno rješenje Wacker Neuson dual power omogućuje da uz ugrađeni dizel motor, bager radi samo na električni pogon jednostavnim priključenjem na bager hidrauličke jedinice HPU 8 te dalje radi bez buke i štetnih ispušnih plinova iz motora, pri čemu stroj zadržava punu snagu i performanse kao kod rada s dizel motorom.

To otvara široke mogućnosti primjene bagera, za rad u zatvorenim prostorima kao što su škole, bolnice, crkve, muzeji, hoteli te drugi prostori - podrumi, tavani, tuneli odnosno u urbanim područjima u centru grada, u zaštićenim gradskim jezgrama. U Njemačkoj je već viđena njegova primjena na najvišem vrhu Zugspitzu, zatim na radovima vodospreme u Alpama jer je zbog svojih dimenzija okretan u radu i jednostavan za transport. Teleskopsko podvozje omogućuje podešavanje razmaka gusjenica od 700 mm na 860 mm što omogućuje prolaz kroz standardna vrata, dok se zaštitni okvir može preklopiti i omogućiti prolaz kroz niske prepreke. Širok i visok točno koliko vam treba. Osvojio MTP - zlatnu medalju na poljskom sajmu Intermasz i zlato na stručnom sajmu Intermat u Parizu.

Kompaktnost u najboljoj formi

Mini bager Wacker Neuson EZ17 radi sa 100 % snage čak i kad je vanjska temperatura 45 °C; točno ste pročitali 45 stupnjeva Celzijusa!

Kod većine ostalih mini bagera na tržištu već kod dostignute vanjske temperature od 32 °C snaga motora počne slabiti i dolazi do gubitka performansi stroja.

Jeste li se ikad zapitali zašto vidite bagere koji rade s otvorenim poklopcima motora? Često ćete vidjeti poklopac motora ili drugi zaštitni lim oko motora otvoren. Zašto to rade? Jednostavno pokušavaju dovesti strujanje zraka do motora kako bi ga ohladili i tako pokušali održati njegove performanse. Kod mini bagera EZ17 iz Wacker Neusona to nije potrebno, on će nastaviti raditi punom snagom, i kod njega nema opasnosti da se oštete otvorena vrata motornog prostora ili još gore da se na gradilištu zaboravi da je poklopac skinut radi hlađenja i da dođe do njegovog nestanka na gradilištu zbog otuđenja ili slično.

EZ17 ima snažan i pouzdan 13,4 kW Yanmarov dizelski motor, koji omogućuje kontinuiran i ekonomičan rad za sve zadatke kopanja, utovara ili kod uporabe ostalih radnih alata. Varijabilna hidraulička crpka i LUDV regulacija rada crpke omogućuju da se stroj automatski prilagođava opterećenju u radu čime se postiže precizan i neometan rad uz optimalne rezultate.

Stroj je izuzetno produktivan u skučenim područjima jer se može okretati unutar gabarita gusjenica. Opremljen teleskopskim podvozjem, rovokopač prolazi i kroz sužene prostore jer se gusjenice mogu smanjiti na širinu od 990 mm te odmah potom jednostavno proširiti do pune radne širine od 1300 mm. Podvozje pruža izvrsnu stabilnost što omogućuje još veće performanse kopanja i utovara.

U razvoju i konstrukciji stroja je dobro promišljena mogućnost jednostavnog održavanja. Pristup motoru, odnosno ventilskom dijelu je brz i jednostavan kako za rutinsko održavanje na terenu tako i za veće servise. Povećani su intervali servisa od 500 sati za motorno ulje i 3000 sati za hidraulično ulje što štedi vrijeme i smanjuje troškove. Opremljeni samo 17- mm ključem moguće je servisirati većinu ključnih dijelova bagera, a na motoru je ugrađen servisni ventil za brze izmjene motornog ulja.

Sve navedeno je impresioniralo i dva ugledna međunarodna žirija koji su rovokopaču EZ17 dodijelili dvije nagrade Red Dot Award, odnosno Universal Design Award za dizajn i intuitivno upravljanje prema kriterijima fleksibilne i jednostavne uporabe, sigurnosti, stupnja inovativnosti i održivosti, a na što su naročito ponosni u tvornici i razvojnom centru Wacker Neuson u Horschingu.

Kada smo već kod modela EZ17, podsjetimo da je Wacker Neuson vodeći proizvođač strojeva i opreme s nultom emisijom štetnih ispušnih plinova još od 2013. godine. Tako je predstavio i potpuno električni, mini bager EZ17e na baterijski pogon, koji je u ponudi. Njime se upravlja poput modela na dizelski pogon. Asortiman rješenja s nultom emisijom Wacker Neuson izuzetno je ergonomski i ekološki prihvatljiv - bez ugrožavanja performansi stroja. Sve hidrauličke funkcije su snažne poput onih klasičnog dizelskog modela. Akumulator je integriran u postojeći motorni prostor. EZ17e nije puno teži od dizelske verzija pa se stoga lako može prevoziti prikolicom.

EZ17e tvrtke Wacker Neuson u potpunosti je operativan napajanjem preko baterije. No može se upravljati i kad je povezan s mrežom - pa čak i puniti tijekom rada - zahvaljujući pametnom sustavu upravljanja punjenjem, što ga čini idealnim rješenjem za okruženja i prostor u kojima emisije ispušnih plinova i buka moraju biti svedeni na minimum, na primjer u urbanim područjima ili u zatvorenim prostorima kao što su škole, bolnice, crkve, muzeji, hoteli, podrumi i tuneli. Nijedan drugi proizvođač ne nudi tako širok asortiman lagane i kompaktne opreme na električni pogon. Wacker Neuson linija s nultom emisijom štetnih plinova trenutno se sastoji od dva modela vibro nabijača s pogonom na baterije, dvije vibro ploče, sustavom igli za betoniranje, mini damperom na gusjenicama i mini damperom na kotačima kao i mini utovarivačem. Svojom serijom s nultom emisijom tvrtka Wacker Neuson ima cilj ponuditi istinsku alternativu konvencionalnim pogonima u svim glavnim skupinama proizvoda.

Snažan, s najvećom kabinom u klasi

Model sličan po performansama je Wacker Neuson ET 16 koji se uz snažni motor odlikuje najprostranijom kabinom u klasi, što mu pruža izuzetnu sigurnost u radu zbog komfora za vozača i široko vidno polje. Nova inovativna kabina ima prozore koji se mogu potpuno izvući i smjestiti unutar krova tako da vozač ima komunikaciju s okolinom, po želji može biti podignut samo gornji ili donji dio, ili se prozor postavi u funkciju provjetravanja.

Stroj je zadržao karakteristike koje ima već spomenuta sedamnaestica, dakle podvoz proširiv s 990 na 1300 mm, 100 % učinak i kod vanjskih temperatura do 45 °C. Transportna težina mu omogućuje jednostavan prijevoz na autoprikolici do gradilišta, a kabina se brzo samouklanjanjem vijaka skida i omogućuje prolaz kroz niske prepreke. Dvije brzine vožnje omogućuju mu brzo kretanje po gradilištu, a dubina kopanja od 2413 mm i visina utovara od 2493 mm čine ga vrlo korisnim strojem za razne namjene na gradilištima, od instalacijskih radova do radova rušenja ili drugih preuređenja u zatvorenim prostorima, odnosno projektima obnove zgrada.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo infrastruktura Za ribarsku luku Brižine 46 milijuna kuna

Vrijednost radova je 35 milijuna kuna bez PDV-a, a ukupna vrijednost projekta je 46 milijuna kuna. Od toga se 35 milijuna se sufinancira iz...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo DAZ DAZ kreira bazu arhitekata i drugih stručnjaka voljnih pomoći u obnovi

Društvo arhitekata Zagreba poziva sve članove i kolege koji mogu doprinijeti radu u radnim skupinama koje se bave zakonodavnim i...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi Goodyear Omnitrac T Nova Goodyear Omnitrac T guma za prikolice

Goodyear je predstavio novu gumu Omnitrac T namijenjenu prikolicama za kombinirane prijevoze, odnosno za vozila koja osim po cesti voze i...

Mineral HR
Novosti
Novosti gradnja Kaštel Stari dobiva sportsku lučicu vrijednu 50 mil. kuna

Nositelj projekta je županijska Lučka uprava, a Grad Kaštela sufinancira projekt s 14 milijuna kuna

Mineral HR
Vozila
Vozila ISPORUKE Dva Actrosa tvrtki Holcim d.o.o.

Međunarodna kompanija s nekoliko tvornica u Hrvatskoj, proširila je vozni park s dva Actrosa 1845 LS.

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi ZF DynamicPerform Novi modul TraXon transmisija

ZF-ova DynamicPerform uljna spojka s više lamela savršeno nadopunjava bogatu paletu različitih tehničkih rješenja za prijenos snage...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo cestogradnja Pet ponuda za obnovu ceste od čvora Oštrovica do Meja

Ponude su poslali GP Krk, Kolektor CPG, Strabag, GPP Mikić I Colas Hrvatska, a najnižu cijenu, 47,2 milijuna kuna, ponudio je GP Krk

Mineral HR
Novosti
Novosti Zakon Zakon o obnovi Zagreba u javnoj raspravi

Ako javna rasprava bude trajala uobičajenih 30 dana, malo je vjerojatno da će zakon biti prihvaćen za vrijeme sadašnjeg saziva Sabora