Počeo proboj tunela Debeli brijeg na Pelješcu
Počeo proboj tunela Debeli brijeg na Pelješcu
  14.04.2020  |  12:46
Vrijeme čitanja: 1 min
Tunel Debeli brijeg dug gotovo 2,5 kilometra nalazi se na dionici pelješke ceste koju gradi Strabag

Na Pelješcu je počelo probijanje glavne cijevi tunela Debeli brijeg na dionici pristupne ceste koju gradi Strabag. Pristupne ceste intenzivno se grade već četiri mjeseca, a tunel dug 2467 metara nalazi se na drugoj dionici trase.

Dionica Duboka – Šparagovići duga je 12,4 kilometra, a Strabag će graditi 10,5 kilometara ceste, uključujući tunel Debeli brijeg. Prestala dva kilometra gradit će izvođač koji gradi pristup samom mostu, tumači Jaroslav Šegedin, koji u projektu predstavlja Hrvatske ceste.

Ovim tempom tunel bi mogao biti gotov za dvije godine. Dionica je iznimno zahtjevna jer trećinu čine tuneli i drugi objekti. U tunelu Debeli brijeg gradit će se i servisna cijev, a na cijeloj dionici su još jedan manji tunel, tri vijadukta. Strabag će graditi i centar za upravljanje prometom koji će pokrivati cijelu pelješku dionicu. Ugovorena vrijednost radova je 478,3 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za završetak radova je 33 mjeseca.

Ukupna trasa Pelješke zaobilaznice od mjesta Duboka do mjesta Zaton Doli i ponovnog priključka na Jadransku magistralu duga je 32 kilometra.

Radove na stonskoj obilaznici izvodi grčka građevinska tvrtka Awax koja je u posao uvedena nešto kasnije, u prosincu 2019. godine. Na toj, također zahtjevnoj dionici su dva tunela duga ukupno oko 2,5 kilometra i most preko Stonskog kanala dug gotovo 500 metara. S obzirom na to da se nalazi na trusnom području, most će biti gredne, lagane konstrukcije, visine oko 40 metara sa šest lukova od kojih će najveći biti 120 metara. Ugovorena vrijednost radova je 511,5 milijuna kuna, a rok za završetak radova je travanj 2022. godine.

Zbog pandemije izvođači su suočeni s problemima pri nabavi materijala, prvenstveno građevinskog eksploziva, jer su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Drugi problem je što među radnicima prevladavaju oni iz BiH. Ako za vikend odu kući, moraju u dvotjednu karantenu, a kad se vraćaju u Hrvatsku ponovo moraju u karantenu. Ukupno u karanteni provedu četiri tjedna, a zamjenske radnike je u sadašnjim okolnostima nemoguće pronaći.   

Foto: shutterstock.com

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo infrastruktura Za ribarsku luku Brižine 46 milijuna kuna

Vrijednost radova je 35 milijuna kuna bez PDV-a, a ukupna vrijednost projekta je 46 milijuna kuna. Od toga se 35 milijuna se sufinancira iz...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo DAZ DAZ kreira bazu arhitekata i drugih stručnjaka voljnih pomoći u obnovi

Društvo arhitekata Zagreba poziva sve članove i kolege koji mogu doprinijeti radu u radnim skupinama koje se bave zakonodavnim i...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi Goodyear Omnitrac T Nova Goodyear Omnitrac T guma za prikolice

Goodyear je predstavio novu gumu Omnitrac T namijenjenu prikolicama za kombinirane prijevoze, odnosno za vozila koja osim po cesti voze i...

Mineral HR
Novosti
Novosti gradnja Kaštel Stari dobiva sportsku lučicu vrijednu 50 mil. kuna

Nositelj projekta je županijska Lučka uprava, a Grad Kaštela sufinancira projekt s 14 milijuna kuna

Mineral HR
Vozila
Vozila ISPORUKE Dva Actrosa tvrtki Holcim d.o.o.

Međunarodna kompanija s nekoliko tvornica u Hrvatskoj, proširila je vozni park s dva Actrosa 1845 LS.

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi ZF DynamicPerform Novi modul TraXon transmisija

ZF-ova DynamicPerform uljna spojka s više lamela savršeno nadopunjava bogatu paletu različitih tehničkih rješenja za prijenos snage...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo cestogradnja Pet ponuda za obnovu ceste od čvora Oštrovica do Meja

Ponude su poslali GP Krk, Kolektor CPG, Strabag, GPP Mikić I Colas Hrvatska, a najnižu cijenu, 47,2 milijuna kuna, ponudio je GP Krk

Mineral HR
Novosti
Novosti Zakon Zakon o obnovi Zagreba u javnoj raspravi

Ako javna rasprava bude trajala uobičajenih 30 dana, malo je vjerojatno da će zakon biti prihvaćen za vrijeme sadašnjeg saziva Sabora