Nova generacija CAT D6 buldožera
Nova generacija CAT D6 buldožera
  02.09.2019  |  15:47
Vrijeme čitanja: 3 min
Caterpillar je predstavio nove D6 buldožere koji će zamijeniti legendarni D6T. Dostupna su dva modela: D6 i D6 XE s electric driveom sljedeće generacije

Zanimljiviji od dva modela je svakako D6 XE s električnim pogonom sljedeće generacije (Electric Drive). Caterpillar je razvio ovaj stroj na višegodišnjem iskustvu izrade strojeva s električnim pogonom. Pogonska jedinica D6 XE počinje Caterpillarovim dizel motorom C9.3B, ali taj motor ne prenosi snagu već pokreće generator koji daje električnu energiju električnom pogonskom motoru. Na taj način C9.3B konstantno radi u optimalnom području dajući maksimalnu snagu uz najmanju potrošnju, a električna energija koju proizvodi generator pokreće moćan električni motor samog stroja. Električni motori zbog upravljivog visokog okretnog momenta ne moraju imati mjenjačku kutiju s različitim stupnjevima prijenosa pa tako oba motora Caterpillara D6 XE uvijek rade u optimalnom režimu što rezultira čak 35 posto manjom potrošnjom goriva u odnosu na D6T.

Operateru je u svakom trenutku raspoloživa maksimalna snaga ovog stroja pa je i njemu lakše upravljati strojem i u manje ciklusa obaviti više posla. Caterpillar navodi da se razlika u cijeni XE modela može vratiti unutar dvije godine prosječnim angažmanom stroja. Strojevi koji su natprosječno angažirani mogu taj povrat napraviti i u kraćem vremenskom razdoblju.

Pogonski dio Cata D6 XE gotovo cijelo vrijeme radi u optimalnim režimima pa su troškovi održavanja do 12 posto manji nego kod strojeva sa starijim pogonskim jedinicama i manje automatiziranim upravljanjem.

Caterpillar nije promijenio samo pogon novih D6 buldožera. Poboljšanja su prisutna u svakom segmentu ovog stroja. On izvana izgleda gotovo identično starijem modelu D6T, međutim šasija, podvozje i sve pomične komponente su poboljšane. Sveukupno se radi o poprilično velikom skoku po pitanju kvalitete, izdržljivosti, efikasnosti i čvrstoće stroja.

Model D6 klasično je pogonjeni buldožer, ali s bitno unaprijeđenim prijenosom snage. Umjesto trobrzinske automatske mjenjačke kutije iz D6T, model D6 ima četiri brzine u potpuno automatiziranoj mjenjačkoj kutiji. Potpunom automatizacijom anuliran je trenutak oklijevanja pri promjeni brzine kod starijih automatskih mjenjača čime se stroju ne oduzima zamah visokog okretnog momenta pri najvećim opterećenjima. Dodatni stupanj prijenosa dodan je između 1. i 2. stupnja u odnosu na stupnjeve stare mjenjačke kutije, ponajviše zbog blažeg i besprekidajućeg prijenosa. Operater na ovom stroju samo namješta željenu brzinu, sve ostalo odrađuje automatika koja brine o tome da stroj što više radi u optimalnom rasponu. Cat D6 ostvaruje uštede u potrošnji goriva do 20 posto u odnosu na prethodni model. U isto vrijeme je opterećenje operatera daleko manje nego na starijim modelima čime se bitno podiže efikasnost rada stroja.

Brže i kvalitetnije profiliranje terena

Novi D6 buldožeri imaju potpuno redizajniran nož za pomicanje i profiliranje tla. VPAT (Variable Pitch Angle Tilt – varijabilni kut nagiba) nož je čvršći, ima manju masu od starijih modela i bolje balansira stroj u radu jer nije nužno koristiti zadnji protuuteg. Poboljšan je raspon gibanja noža te zahvat materijala pa raste produktivnost stroja. S novim strojevima dostupan je alat za finiširanje profiliranog tla koji ima deset valjaka na dnu zbog čega stroj može finiširati pri daleko većoj brzini, čak i na šljunku i pijesku.

Dodatna oprema

Produktivnost na gradilištu može se povećati do 50 posto korištenjem najnovije generacije strojeva uz neku od Cat Connect GRADE tehnologija. Pomoć u radu stroja varira od indikatora nagiba do tvornički integriranog sustava navođenja putem GPS-a.

Sustav Cat GRADE 3D moguće je ugraditi u nove D6/D6 EX buldožere. Ukoliko se sustav izabere pri kupnji, tvornički je potpuno integriran u stroj. Sustavom se upravlja preko novog ekrana dijagonale 10 inča osjetljivog na dodir. Sustav uključuje i AutoCarry opciju koja automatski održava željeno opterećenje noža.

Ostale opcije ugradnje GRADE tehnologije su indikator nagiba (Cat Slope Indicate), Cat GRADE s indikatorom nagiba i ARO (Attachment Ready Option) sustav koji služi kao priprema za naknadnu ugradnju sustava pomoći u radu stroja.

Pored GRADE tehnologije, ovi buldožeri se mogu opremiti i Cat Link proizvodima kao što su Product Link (praćenje rada stroja preko mrežnog sučelja) i VisionLink (pristup informacijama o stroju s bilo kojeg mjesta preko mobilne mreže ili čak preko mreže satelita).

Poboljšanja D6 serije strojeva nisu samo povećala produktivnost i izdržljivost strojeva, već su smanjila i troškove održavanja. Novi D6 u odnosu na starije modele ima duže servisne intervale, na njemu je lakše obaviti redovita održavanja i povećana je sigurnost servisera i drugog osoblja prilikom održavanja stroja.

Nova udobnija i sigurnija kabina

Zadnje, ali svakako ne najmanje važno je bitno poboljšanje udobnosti kabine. Operater će brže i efikasnije obavljati svoj posao, ako ga posao manje umara. Pojednostavljeno je upravljanje funkcijama stroja putem 10 inčnog ekrana osjetljivog na dodir. Sjedalo za operatera je šire i veće te ima potpuno novi sustav amortizera. Gotovo sve dimenzije sjedala mogu se namjestiti prema željama operatera. Moguće je doplatiti grijanje/hlađenje sjedala. Klima uređaj kabine efikasnije radi, a puhanje je pametno sprovedeno da poveća učinkovitost hlađenja ili grijanja te smanji direktno puhanje na operatera. ROPS sustav povećava sigurnost kabine u slučaju nesreće, a 15 posto više staklenih površina povećava preglednost što će smanjiti mogućnost događanja nesreće.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Novosti
Novosti IGH potpisao ugovor za usluge nadzora nad izgradnjom dijela obilaznice Omiša

Institut IGH potpisao je ugovor za Uslugu nadzora nad izgradnjom dijela obilaznice Omiša, dionica DC70 – Most Cetina – Omiš Istok,...

Mineral HR
Novosti
Novosti europski projekt EU odobrila 363 mil. eura za gradnju mosta u Rumunjskoj

Viseći most Brăila bit će prvi most u delti Dunava, a ukupna vrijednost projekta je oko 540 milijuna eura

Mineral HR
Novosti
Novosti Njemačka Povećane prognoze rasta njemačkog građevinskog sektora

Njemačka udruga građevinske industrije podigla je prognozu nominalnog rasta za 2019. sa 6 posto na 8,7 posto, a u 2020. predviđaju...

Mineral HR
Novosti
Novosti Ugovor o nadzoru IGH angažiran za nadzor izgradnje KBC Rijeka

Ugovor o nadzoru sklopljen je nakon provedenog otvorenog postupka javne nabave, a potpisali su ga prof. dr. sc. Davor Štimac, dr. med.,...

Mineral HR
Novosti
Novosti Uprava Ingre Igor Oppenheim krajem godine odlazi u mirovinu

Dugogodišnji predsjednik Uprave Ingre, Igor Oppenheim, jedan je od posljednjih "velikih direktora" iz razdoblja snažnog razvoja domaće...

Mineral HR
Novosti
Novosti infrastrukturni projekti Za projekte aglomeracije Zaprešić 684 milijuna kuna

Projekt izgradnje i rekonstrukcije vodnokomunalne infrastrukture obuhvaća područje grada Zaprešića i općina Bistra, Brdovec, Pušća,...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo statistika Obujam građevinskih radova porastao 4,6 posto

Na godišnjoj razini obujam građevinskih radova izvedenih na zgradama u lipnju porastao je tri posto, a kod radova na ostalim građevinama...

Mineral HR
Novosti
Novosti nadzor IGH potpisao ugovor o nadzoru nad izgradnjom Termoelektrane Banovići

Institut IGH je kao član zajednice ponuditelja, koju čini s partnerima STEAG Energy Services GmbH i SGS Beograd d.o.o., s Rudnicima mrkog...