Bomag BW 174 AP: učinkovitije zbijanje s hibridom
Bomag BW 174 AP: učinkovitije zbijanje s hibridom
  10.06.2019  |  11:39
Vrijeme čitanja: 3 min
Na Baumi 2019. Bomag je predstavio novi tandemski valjak BW 174 AP s hidrauličkim hibridnim pogonom

Hibridni pogonski sustavi čine građevinske strojeve ekonomičnijim, tišim i ekološki prihvatljivijim. Osim toga, hidraulički hibrid nudi vrlo dinamično dohvatljive rezerve energije. Bomag je predstavio novi tandemski valjak BW 174 AP s hidrauličkim hibridnim pogonom prvi put na baumi 2019. Dizelski motor, hidraulični akumulator i sustav sabijanja ujedinjuju se u visoko učinkovita sustavna rješenja. Bomag sada u ponudi ima više opcija kojima se mogu kombinirati tehnologije koje najbolje odgovaraju potrebnoj primjeni i vrsti performansi iz širokog raspona dostupnih koncepata pogona.

Bomag unapređuje alternativnu pogonsku tehnologiju u građevinskim strojevima s inovativnim hidrauličkim hibridnim pogonom za svoj novi tandem valjak BW 174 AP Hybrid predstavljen prvi put na baumi 2019; stroj će biti dostupan od travnja 2019. Visokoučinkovita pogonska jedinica sastoji se od modernog dizelskog motora, hidrauličnog akumulatora i Asphalt Managera. Hidraulični akumulator pokriva kratkoročna vršna opterećenja, koja se javljaju npr. kada je vibracija aktivirana. To omogućuje korištenje kompaktnijeg motora i njegovo najučinkovitije upravljanje. Na taj način, hibridno rješenje štiti okoliš i smanjuje troškove: potrošnja goriva i emisija CO2 smanjuju se do 20 posto. BW 174 AP Hybrid pogon i sabijanje jednako su snažni i učinkoviti kao i kod tandemskih valjaka s konvencionalnim pogonom.

Motori konvencionalnih valjaka obično su dizajnirani za rad s najvećim opterećenjima. Međutim, ova velika snaga potrebna je samo kratko vrijeme, primjerice pri uključivanju vibracija ili ubrzanju, ali ostatak vremena motor radi s djelomičnim opterećenjem, što je manje energetski učinkovito.

Hibrid: manja potrošnja goriva s istim performansama

Uz Bomagovo inovativno hibridno rješenje, sve je drugačije: motor pokriva samo osnovno opterećenje. U tom rasponu opterećenja troši mnogo manje goriva. Optimizirana veličina motora znači manji gubitak topline, što povećava učinkovitost. Moderni Kubota motor s common rail ubrizgavanjem dodatno povećava učinkovitost.

Novi hidraulički hibridni akumulator pokriva najveća opterećenja. Balansira do 100 Nm i 20 kW izravno na radilicu. Sa 75 kW, ukupna snaga odgovara istom stroju s konvencionalnim pogonom.

Jedinica za pohranu se puni u režimu prekoračenja, tj. obnavlja energiju umjesto da troši gorivo. Kako to traje samo nekoliko sekundi, hibridna snaga je odmah dostupna pri sljedećem startu vibracija. U praksi, vozač uopće ne registrira taj ciklus.

Precizna kontrola omogućuje hibridno rješenje

Sustav kompaktiranja Asphalt Manager igra ključnu ulogu u performansama hibridnog rješenja, budući da takvi sustavi zahtijevaju iznimno preciznu kontrolu. Bomagov Asfalt menadžer jedini je sustav na tržištu s beskonačno varijabilnom kontrolom sile zbijanja.

Vibracije se mogu ubrzati od mirovanja uz malu potrebu za energijom, a željena frekvencija se postiže brže nego kod uobičajenih vibracijskih ili oscilacijskih sustava. S laganim podešavanjem Asphalt Managera osigurava se da je sila potrebna za zbijanje trajno i automatski kontrolirana. Blisko povezivanje hibridnog i sustava sabijanja osigurava da se održava potrebna frekvencija vibracije čak i pod najvećim opterećenjima. Preciznost koja se brzo isplati s visoko kvalitetnim učinkom zbijanja.

Značajno manje prolaza

Iznimna učinkovitost sabijanja asfalta također doprinosi zaštiti okoliša: maksimalna sila zbijanja nadmašuje snagu konvencionalnih vibracijskih sustava za 20 posto. U praksi to znači znatno manje prolaza dok se ne postigne potrebna gustoća. Činjenica da manji broj prolaza znači manju potrošnju goriva, CO2, imanju buku, dodatno naglašava učinkovitost sustava. Ukratko: Bomagov novi tandem valjak s hibridnim i inteligentnim sustavom zbijanja postavlja nove standarde u pogledu potrošnje energije i operativnih troškova po toni zbijenog asfalta.

Bomagov hibridni sustav trenutno je jedini koji kombinira najmanje tri komponente: motor, hidrauliku i Asfalt Manager. Tijekom razvoja, inženjeri su imali koristi od svog dugogodišnjeg iskustva s Ecomode - elektroničkim mozgom valjka. Ecomode kontrolna jedinica obrađuje podatke iz različitih senzora i mreža pojedinačnih komponenti. Osim motora i hidraulike, Ecomode sada upravlja i hibridnim sustavom. Rad svake komponente s ispravnom postavkom u svakom trenutku jedan je od ključnih faktora za učinkovitost Bomag valjaka.

Međunarodno terensko ispitivanje potvrđuje 20-postotnu uštedu

U opsežnom međunarodnom terenskom testu, alternativni hibridni pogon je više nego uspješno pokazao svoju spremnost za praktičnu primjenu. Zahvaljujući sustavu Bomag Telematic, digitalnom sustavu upravljanja voznim parkom, testiranje je čak moglo pratiti stvarnu uštedu goriva u stvarnom vremenu te je ušteda od 20 posto potvrđena i u praksi.

Ekološki dizajn i funkcije

Kao što biste i očekivali, BW 174 AP Hybrid također ima dokazani Ecostop (isključivanje u mirovanju) funkciju, koja osigurava manju potrošnju goriva, manje habanja i duže zadržavanje vrijednosti.

Dizelski motor već zadovoljava Tier V standarde emisije. I ovdje Bomag pokazuje da ekonomija i ekologija nipošto nisu kontradiktorni: kombinacijom filtera čestica, oksikata i recirkulacije hlađenih ispušnih plinova, BW 174 AP Hybrid ne zahtijeva dodatne radne tekućine. Punjenje AdBlue-a više nije potrebno.Na zahtjev, stroj može biti isporučen s biorazgradivim, održivo proizvedenim bio-hidrauličnim uljem. Zahvaljujući dobro osmišljenom ekološkom dizajnu, BW 174 AP Hybrid se može reciklirati 98 posto kada konačno dosegne kraj vijeka trajanja proizvoda nakon mnogo radnih sati.

Dodatne informacije o Bomag strojevima dostupne su kod ovlaštenog prodajno-servisnog zastupnika, tvrtke O-K-TEH d.o.o. iz Zagreba (www.o-k-teh.hr).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo građevinski radovi Dvoznamenkasti rast broja izdanih građevinskih dozvola u travnju

Predviđena vrijednost radova koje pokrivaju građevinske dozvole izdane u travnju iznosi 3,37 milijardi kuna, a izdana je 881 građevinska...

Mineral HR
Novosti
Novosti infrastruktura Za aglomeraciju Petrčane 567 milijuna kuna

Direktor zadarske Odvodnje Grgo Peronja najavio je da će radovi početi krajem godine, a trebali bi biti završeni do 31. prosinca 2023....

Mineral HR
Novosti
Novosti Legislativa Bazilika Svete obitelji u Barceloni dobila građevinsku dozvolu nakon 137 godina

Gradnja crkve počela je 1882. godine i još uvijek nije završena. Glavni arhitekt Antonio Gaudi zatražio je građevinsku dozvolu od...

Mineral HR
Vozila
Vozila DAF SPECIJALIZIRANE ŠASIJE Ofenziva na tržište specijaliziranih šasija

DAF je proširio ponudu u građevinskom i komunalnom segmentu svoje game novim osovinskim konfiguracijama, kao što su 8x4 tridem s...

Mineral HR
Novosti
Novosti MEILLER Praktična rješenja

Meiller je na Baumi 2019 predstavio dio svog proizvodnog asortimana kojim posebno naglašava aspekte sigurnosti i učinkovitosti, te još...

Mineral HR
Novosti
Novosti SSAB Nova rješenja za povećanje produktivnosti

SSAB-ovi stručnjaci su posjetiteljima Baume 2019 spremno demonstrirali čitav niz novih proizvode i usluga, od kojih ovaj put izdvajamo...

Mineral HR
Novosti
Novosti Goodyear Inovacije na području guma za građevinsku i industrijsku mehanizaciju

Goodyear je na sajmu Bauma u Münchenu predstavio svoje najnovije gume za građevinsku i industrijsku mehanizaciju te mobilna proaktivna...

Mineral HR
Novosti
Novosti VÖGELE Revolucionarna strojna tehnologija i digitalna procesna rješenja

Tvrtka Joseph Vögele AG, vodeći svjetski proizvođač asfaltnih finišera, restrukturirala je proizvodnu paletu i sprema nekoliko...