Nova klasa Wacker Neuson rovokopača od 6 do 10 tona
Nova klasa Wacker Neuson rovokopača od 6 do 10 tona
  22.01.2019  |  12:37
Vrijeme čitanja: 5 min
Wacker Neuson serijom kompaktnih rovokopača gusjeničara ET 65, EZ 80 i ET 90 postavlja nova mjerila ekonomičnosti potrošnje goriva i to bez žrtvovanja performansi i radnog učinka

Svako gradilište je priča za sebe, s drugačijim potrebama i izazovima. Stoga je Wacker Neuson razvio i proizveo seriju kompaktnih rovokopača u klasama od jedne do petnaest tona, kako bi klijentima omogućio optimalan odabir stroja za najrazličitije poslove na gradilištima. Bez obzira je li u pitanju rovokopač na kotačima ili gusjeničar, pa i onaj koji se okreće unutar gabarita svojih gusjenica, Wacker Neuson u svakom slučaju može ponuditi robustan i snažan stroj koji je jednostavan za upravljanje, i koji je, zahvaljujući širokom rasponu primjene, izuzetno ekonomičan.

Nova generacija Wacker Neuson modela u klasi 6 – 10 tona razvijena je i konstruirana s fokusom na sljedeće značajke:

  • maksimalna snaga s najvišom razinom učinkovitosti,
  • jednostavna i dobro izbalansirana operativnost,
  • ergonomski dizajnirana kabina,
  • kompaktne dimenzije,
  • jednostavno održavanje uz vrlo dobru dostupnost ključnih servisnih točaka na stroju.

Kompaktan dizajn i uzorna preglednost

ET 90 je stroj vrlo kompaktnih dimenzija - širine 2,25 m i visine od svega 2,56 m. Stoga je prikladan ne samo za rad na gradilištima s uskim i ograničenim manevarskim prostorom, već i za jednostavan transport na i sa gradilišta. Od toga koristi ima i operater rovokopača, jer je ulaz u kabinu spušten na visinu ugodnu za penjanje. Usprkos kompaktnim gabaritima, unutrašnjost kabine je prilično velika. Na ovim modelima je ugrađen novi, inovativni sustav vjetrobranskog stakla s višestrukim mogućnostima podešavanja. Dobra vidljivost iz kabine i mogućnost komunikacije s ostalim radnicima na gradilištu je ključna za podizanje razine sigurnosti na radu. Grana rovokopačke ruke je pomaknuta udesno, tako da su priključak, odnosno radni alat i gusjenice uvijek dobro vidljivi. Zaobljena forma poklopca motora omogućava neometano okretanje kupole, jer ona ne izlazi značajno iz gabarita gusjenica. Ugrađena kamera omogućava kontrolu mrtvog kuta u zoni iz kabine. Kabina je za jedan kompaktni bager izuzetno prostrana, pa će i korpulentniji operateri lako pronaći ugodan položaj sjedenja.

Vrhunska hidraulika visokog kapaciteta i preciznosti

ET 90 je izuzetno dobro opremljen stroj. Naime, moguće je specificirati do pet nezavisnih upravljačkih krugova hidraulike, a za već uvriježenu brzu hidrauličku spojnicu Easy Lock dodatno je predviđen još jedan krug. Upravljanje se odvija preko Jog Dial okretnog kotačića, rješenja preuzetog iz automobilske tehnike. Omogućene su dvije razine rada. Kod jedne su već podešeni radni parametri ovisno o konkretnom priključku ili alatu. Primjerice, za grabilicu ili za hidraulički čekić – pa je samo potrebno odabrati odgovarajuće postavke. A na višoj razini se osnovne postavke mogu i programirati. Nakon što su postavke jednom podešene, kod slijedeće promjene alata potrebno je samo odabrati tip alata i nastaviti s radom. Primjerice, odabirom hidrauličkog čekića odmah se aktivira bestlačni povrat hidraulike. Podešavanja su moguća u svakom trenutku, također i za vrijeme rada. Svi se parametri prikazuju na zaslonu u boji dijagonale 3,5“. Kao opcija je dostupan i zaslon od 7“ koji se pokazao naročito dobrim odabirom u kombinaciji sa stražnjom kamerom.

Ugrađene su vrhunske upravljačke palice, koje operateru omogućuju izuzetno senzibilan rad i maksimalnu kontrolu radnih priključaka. Značajan prilog tome pružaju i visokovrijedni hidraulički uređaji i komponente. Primijenjena je inovativna regulacija protoka ulja nezavisna od opterećenja, poznata pod skraćenicom LUDV. Ona predstavlja nadogradnju LS sustava upravljanja impulsom tlaka. Time se postiže da operater preko upravljačkih palica ima apsolutnu kontrolu nad pojedinim radnjama sa strojem, a protok ulja je usmjeren tamo gdje je u danom trenutku najpotrebniji. Za razliku od biranja linije manjeg otpora, kao kod klasičnih hidrauličkih sustava. Pri radu s rovokopačem to konkretno znači da je potrebno manje korekcija, što doprinosi većoj brzini i učinkovitosti rada te uštedi goriva.

 

 

 

Izvrstan servisni pristup

Pod poklopcem se nalazi DEUTZ motor snage 55 kW. Sve bitne pozicije za svakodnevnu kontrolu i redovno održavanje lako su dostupne, a upravljački blok hidraulike je smješten odmah iza rovokopačke grane. Tako su hidrauličke cijevi razvedene s manje lukova i spojeva, pa ulje može protjecati bez nepotrebnih smetnji – što je dodatni faktor učinkovitosti u radu.

ECO oznaka

Prije svega, značajna ušteda goriva od 20%, u usporedbi s prethodnim modelima, i istodobno veća produktivnost odlučujući su faktori za dobivanje ECO oznake. Wacker Neuson Group dodjeljuje ECO oznaku za strojeve koji su posebno ekološki prihvatljivi i predstavljaju naročito povoljna ekonomska rješenja.

 

 

 

 

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo infrastruktura Za ribarsku luku Brižine 46 milijuna kuna

Vrijednost radova je 35 milijuna kuna bez PDV-a, a ukupna vrijednost projekta je 46 milijuna kuna. Od toga se 35 milijuna se sufinancira iz...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo DAZ DAZ kreira bazu arhitekata i drugih stručnjaka voljnih pomoći u obnovi

Društvo arhitekata Zagreba poziva sve članove i kolege koji mogu doprinijeti radu u radnim skupinama koje se bave zakonodavnim i...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi Goodyear Omnitrac T Nova Goodyear Omnitrac T guma za prikolice

Goodyear je predstavio novu gumu Omnitrac T namijenjenu prikolicama za kombinirane prijevoze, odnosno za vozila koja osim po cesti voze i...

Mineral HR
Novosti
Novosti gradnja Kaštel Stari dobiva sportsku lučicu vrijednu 50 mil. kuna

Nositelj projekta je županijska Lučka uprava, a Grad Kaštela sufinancira projekt s 14 milijuna kuna

Mineral HR
Vozila
Vozila ISPORUKE Dva Actrosa tvrtki Holcim d.o.o.

Međunarodna kompanija s nekoliko tvornica u Hrvatskoj, proširila je vozni park s dva Actrosa 1845 LS.

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi ZF DynamicPerform Novi modul TraXon transmisija

ZF-ova DynamicPerform uljna spojka s više lamela savršeno nadopunjava bogatu paletu različitih tehničkih rješenja za prijenos snage...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo cestogradnja Pet ponuda za obnovu ceste od čvora Oštrovica do Meja

Ponude su poslali GP Krk, Kolektor CPG, Strabag, GPP Mikić I Colas Hrvatska, a najnižu cijenu, 47,2 milijuna kuna, ponudio je GP Krk

Mineral HR
Novosti
Novosti Zakon Zakon o obnovi Zagreba u javnoj raspravi

Ako javna rasprava bude trajala uobičajenih 30 dana, malo je vjerojatno da će zakon biti prihvaćen za vrijeme sadašnjeg saziva Sabora