Vögele - kad finišer misli zajedno s vama
Vögele - kad finišer misli zajedno s vama
  06.12.2018  |  11:48
Vrijeme čitanja: 4 min
Tvrtka Johann Bunte Bauunternehmung GmbH & Co. KG izvođač je radova proširenja Berlinske obilaznice sa šest na osam traka. Radovi su zahtijevali često seljenje strojeva među manjim sekcijama gradilišta, što je AutoSet Plus, automatska funkcija finišera Vögele, uvelike olakšala

Sustav AutoSet Plus omogućuje automatizaciju procesa ugradnje i reproduciranje postignute kvalitete samo jednim pritiskom gumba. Funkcija je integrirana u Ergo plus 3 upravljački panel Vögele finišera i posebno je pogodna za gradilišta iz više kraćih sekcija – baš kao što pokazuje nedavni primjer proširenja Berlinske obilaznice. Između čvorova Potsdam i Nuthetal leži jedna od najprometnijih dionica autoceste A 10. Prema prognozama, promet na toj 9-kilometarskoj dionici  povećat će se sa sadašnjih 90.000 na 126.000 vozila dnevno do 2025. godine. Upravo zbog toga donesena je odluka da se do 2020. godine ova dionica proširi sa šest na osam traka. Radovi se odvijaju na način da se najprije postojeće tri trake u smjeru zapada u potpunosti uklanjaju. Nakon toga, iznova se izgrađuju i polažu nove četiri trake. Zatim slijedi ista procedura u smjeru istoka. Proširenje na 18,5 m širine u svakom smjeru, za izvođača radova, tvrtku Johann Bunte Bauunternehmung, povezano je s brojnim izazovima.

Postojeći mostovi i drugi objekti nisu bili predviđeni za takvu širinu i sada se moraju zamijeniti. To je pak značilo da se izvođač mora često seliti s jedne trake na drugu, kao i sa jedne sekcije na drugu, te ugrađivati ​​različite asfaltne mješavine – ponekad unutar jedne radne smjene. "Uobičajeno se parametri ugradnje moraju svaki put iznova postavljati na finišeru", objašnjava Henry Moser, voditelj ugradnje u tvrtki Johann Bunte Bauunternehmung. "Isti postupak vrijedi i za svaki sljedeći sloj ako se ugrađuje različita asfaltna mješavina ili se mijenja debljina i brzina ugradnje." Za projekt ove vrste to bi značilo da se dva finišera Vögele Super 1900-3i i Super2100-3i moraju svaki čas iznova podešavati. "Kad još dodamo pritisak rokova izvršenja, naravno da se može dogoditi i pogreška", ističe Moser. "Upravo zato se na gradilištu koristimo sustavom AutoSet Plus." Ovaj je sustav integriran u Ergo + 3 upravljačku konzolu finišera i ima dvije osnovne funkcije. Prva je  transportna funkcija, uz pomoć koje finišer, jednim pritiskom na gumb, prelazi u transportni položaj a postojeće radne postavke se pohranjuju. Druge funkcija AutoSet Plus sustava je pohrana svih radnih parametara ugradnje asfalta relevantnih gradilištu (vrsta i sastav asfalta, širina ugradnje, tip sloja i sve ostale strojne postavke) te njihovo pozivanje prema potrebi.

Druga funkcija pružila je ključnu podršku asfalterima na Berlinskom gradilištu. Tvrtka Johann Bunte Bauunternehmung najprije je položila jednu prometnu traku, a slijedile su još dvije usporedne trake. Kritični faktor cijelog procesa bila je potreba da se pojedini asfaltni sloj u svakoj traci polaže sa identičnim parametrima. Da bi se to postiglo, strojari na oba finišera su, nakon što bi prvi put položili neki sloj asfalta (nosivi, izravnavajući ili završni), pohranili sve postavke kao posebni program. Taj je postupak bio brz i jednostavan zahvaljujući sustavu AutoSet Plus, koji može automatski preuzeti i spremiti sve postavke. Kada bi posao na jednoj sekciji bio završen, oba finišera bi se prebacila na slijedeću sekciju, a strojari su jednim pritiskom na dugme mogli nastaviti s radom uz potpuno jednake parametre. "Tako smo osigurali da svaki sloj bude položen i predsabijen na isti način na svakoj sekciji" kaže Jürgen Schimang, koordinator za asfalt u tvrtki Johann Bunte Bauunternehmung. "U konačnici, dakle, AutoSet Plus osigurava visoki stupanj pouzdanosti. Kako asfalterima, eliminirajući jedan mogući izvor grešaka, tako i nama, jer su nam procesi pouzdaniji. I na kraju naručitelju, jer može biti siguran da je svaki metar svakog sloja identično položen." Korištenje sustava AutoSet Plus nije bio jedina inovacija korištena na ovom gradilištu.

Kako bi bili potpuno sigurni da će položeni kolnik biti potpuno u skladu sa projektiranim kotama i nagibima, graditelji su finišer SUPER 2100-3i opremili Vögele Navitronic Plus Sustavom. Radi se o 3D sustavu upravljanja finišerom, koji na sebe preuzima vođenje računa o poprečnim i uzdužnim nagibima, kao i o položaju finišerske grede. Ali to nije sve. Navitronic Plus također upravlja smjerom kretanja stroja – što je ključni benefit dostupan jedino Vögele korisnicima. Kao davatelj virtualnih referentnih točaka poslužio je TopCon-ov mmGPS sustav (kombinacija zemaljskog 3D laserskog i satelitskog GPS sustava). Time se automatski osigurala najviša točnost i potpuna sukladnost projektu Berlinske obilaznice. Dodatno, tvrtka Johann Bunte Bauunternehmung koristila je sustav Vögele RoadScan za mjerenje temperaturne mape i  dokumentiranje rezultata polaganja asfalta. Više informacija o strojevima Vögele kao i opremi ostalih članica Wirtgen Grupe dostupno je kod zastupnika Ro-tehnologija iz Opatije.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo građevinski radovi Dvoznamenkasti rast broja izdanih građevinskih dozvola u travnju

Predviđena vrijednost radova koje pokrivaju građevinske dozvole izdane u travnju iznosi 3,37 milijardi kuna, a izdana je 881 građevinska...

Mineral HR
Novosti
Novosti infrastruktura Za aglomeraciju Petrčane 567 milijuna kuna

Direktor zadarske Odvodnje Grgo Peronja najavio je da će radovi početi krajem godine, a trebali bi biti završeni do 31. prosinca 2023....

Mineral HR
Novosti
Novosti Legislativa Bazilika Svete obitelji u Barceloni dobila građevinsku dozvolu nakon 137 godina

Gradnja crkve počela je 1882. godine i još uvijek nije završena. Glavni arhitekt Antonio Gaudi zatražio je građevinsku dozvolu od...

Mineral HR
Vozila
Vozila DAF SPECIJALIZIRANE ŠASIJE Ofenziva na tržište specijaliziranih šasija

DAF je proširio ponudu u građevinskom i komunalnom segmentu svoje game novim osovinskim konfiguracijama, kao što su 8x4 tridem s...

Mineral HR
Novosti
Novosti MEILLER Praktična rješenja

Meiller je na Baumi 2019 predstavio dio svog proizvodnog asortimana kojim posebno naglašava aspekte sigurnosti i učinkovitosti, te još...

Mineral HR
Novosti
Novosti SSAB Nova rješenja za povećanje produktivnosti

SSAB-ovi stručnjaci su posjetiteljima Baume 2019 spremno demonstrirali čitav niz novih proizvode i usluga, od kojih ovaj put izdvajamo...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi Bomag Bomag BW 174 AP: učinkovitije zbijanje s hibridom

Na Baumi 2019. Bomag je predstavio novi tandemski valjak BW 174 AP s hidrauličkim hibridnim pogonom

Mineral HR
Novosti
Novosti Goodyear Inovacije na području guma za građevinsku i industrijsku mehanizaciju

Goodyear je na sajmu Bauma u Münchenu predstavio svoje najnovije gume za građevinsku i industrijsku mehanizaciju te mobilna proaktivna...