Revolucija rudničkog transporta
Revolucija rudničkog transporta
  20.06.2015  |  15:35
Vrijeme čitanja: 3 min
Gotovo 60 godina nije bilo nikakvih značajnijih promjena u dizajnu i konstrukciji velikih krutih dampera, pa je Njemačka kompanija ETF European Truck Factory vidjela priliku i osmislila potpuno novi koncept velikih rudničkih kamiona

Prije nekoliko godina veliku pažnju stručne javnosti u rudarskom sektoru pobudio je potpuno novi koncept velikih rudničkih kamiona, kojeg je predstavila njemačka kompanija ETF (European Truck Factory). Stručni časopisi diljem svijeta raspisali su se o njemu, a na web stranicama idejnih tvoraca ovog sofisticiranog vozila mogli su se gledati renderi te računalne simulacije njegovih manevarskih i eksploatacijskih mogućnosti. Međutim, u struci je prevladavalo mišljenje kako projekt ETF-a neće odmaknuti dalje od toga, jer mu na putu do realizacije stoji previše velikih prepreka. Ipak, zahvaljujući nevjerojatnoj upornosti, glavni izvršni direktor Eddy de Jongh uspio je sa svojim timom prevlada- ti sve te prepreke, i u našem bliskom susjedstvu, u Mariboru, upravo dovršavaju prvi primjerak ETF kamiona tipske oznake MT-240. To je vozilo s pet linija osovina, korisne nosivosti 218 metričkih tona. Prevedeno u američke tone (US tona ili kratka tona) to bi ispalo 240, pa odatle potječe i oznaka modela. Činjenica je da projekt kasni zbog svoje kompleksnosti, ali stupanj dovršenosti kamiona od preko 95% ipak potvrđuje njihov uspjeh. Prvi primjerak će tijekom ove godine biti isporučen kupcu u Brazil. Radi se o velikoj korporaciji Vale S.A. koja se ubraja među tri najveće svjetske rudarske kompanije i među najveće proizvođače željezne rude i nikla. No, Vale eksploatira i mangan, boksit, ugljen, kaolin te proizvodi ferolegure, bakar, aluminij, kobalt, itd. Brazilci su za sada naručili tri ovakva kamiona, koje će testirati i u formi vučnog vlaka. Dakle, postoji mogućnost spajanja više ETF kamiona iste veličine u kompoziciju kojom upravlja vozač prvog vozila u nizu. Vučne rude koje povezuju kamione zapravo ne služe za vuču, već samo nose kablove za komunikaciju svih voznih jedinica. Prvi kamion šalje upute ostalima, koji ga potom prate u stopu i ponašaju se potpuno identično. Istovremeno ubrzavaju, istovremeno koče, skreću prateći putanju prvog, itd.

Ono što je naročito interesantno u čitavom ETF-ovom procesu proizvodnje, je logističko rješenje isporuke do kupca. Nakon što ih u potpunosti sastave u iznajmljenim pogonima nekadašnje tvornice TVT Boris Kidrič u Mariboru, radnici ove kamione ponovo rastavljaju, pažljivo ih ukrcavaju u standardne brodske ISO kontejnere i otpremaju ih intermodalnim transportom do krajnjeg odredišta. A tamo ih terenska ekipa ponovo sastavlja i pušta u pogon, za što im je potrebno oko dva tjedna po vozilu. Time su izbjegnute znatne komplikacije, a i troškovi koji prate kompletnu organizaciju specijalnih vangabaritnih transporta.

...pročitajte cijeli tekst u web izdanju

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo Potpisan ugovor za gradnju mosta preko Save kod Okučana

Radove na projektu vrijednom 19,5 milijuna eura (bez PDV-a) izvest će konzorcij u kojem su Integral Inženjering (Laktaši), Đuro...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo PROJEKT Od kamenoloma do luksuznog luksuznog podzemnog hotela

Nakon deset godina gradnje u blizini Šangaja otvoren je prvi podzemni hotel na svijetu, koji je izgrađen vertikalno uz 90 metara duboku...

Mineral HR
Novosti
Novosti INTERVJU IGH je snažno usmjeren na internacionalizaciju poslovanja

Ove godine institut IGH d.d. obilježava 70 godina postojanja i povodom tog jubileja razgovarali smo s predsjednikom uprave Oliverom...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo stanogradnja U program društveno poticane stanogradnje uloženo više od 4 mlrd kuna

U programu društveno poticane stanogradnje do sada je izgrađeno 8.276 stanova. U pripremi je izgradnja još tisuću, pretežito na obali.

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo projekti Inter i Milan dogovorili rušenje San Sira i gradnju novog stadiona

Milan i Inter usuglasili su se oko gradnje novog stadiona vrijednog 700 milijuna eura, no konačnu odluku donijet će gradsko vijeće jer...

Mineral HR
Novosti
Novosti robotizacija Europske tvrtke lideri su u robotizaciji građevinskog sektora

U Europi na svakih 100.000 zaposlenih u građevinskom sektoru imamo 12 robota, dok ih je u SAD-u samo dva, a u Kini samo jedan

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo građevinski radovi Dvoznamenkasti rast broja izdanih građevinskih dozvola u travnju

Predviđena vrijednost radova koje pokrivaju građevinske dozvole izdane u travnju iznosi 3,37 milijardi kuna, a izdana je 881 građevinska...

Mineral HR
Novosti
Novosti infrastruktura Za aglomeraciju Petrčane 567 milijuna kuna

Direktor zadarske Odvodnje Grgo Peronja najavio je da će radovi početi krajem godine, a trebali bi biti završeni do 31. prosinca 2023....