Most kopno - otok Čiovo svečano pušten u promet
Most kopno - otok Čiovo svečano pušten u promet
  18.07.2018  |  14:09
Vrijeme čitanja: 2 min
Nakon više desetljeća najava i obećanja, izgradnja novog mosta do Čiova napokon je započela 2015. godine, ali ni tada nije sve prošlo glatko. Uz brojne probleme i probijanja zacrtanih rokova, most je konačno dovršen i pušten u promet 17. srpnja 2018.

Jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, novi most koji spaja grad Trogir s Čiovom, napokon je dovršen i svečano pušten u promet 17. srpnja 2018. Riječ je o pokretnom grednom mostu sa čeličnim rasponskim sklopom, ukupne duljine 546,34 metra, odnosno 1.818 metara s ukupnom duljinom pristupnih prometnica. Širina kolnika je 7,1 metara (2x3,25 + 2x0,3), a korisna širina mosta iznosi 12,0 metara. Širina pješačkih i biciklističkih staza je 2,45 metara obostrano.

Izgradnjom mosta kopno – otok Čiovo omogućena je bolja dostupnost otoka Čiova, naročito u vrijeme turističke sezone, poboljšana je veza prema zračnoj luci i mreži autocesta, a prometno je rasterećena povijesna jezgra grada Trogira koja je pod zaštitom UNESCO-a.  Gusti automobilski i teretni promet na do sada jedinoj vezi između otoka Čiova i kopna izazivao je nesnosne gužve u širem okruženju, ugrožavao sigurnost svih sudionika, ali i spomenutu povijesnu jezgru grada Trogira. Projekt vrijedan više od 207 milijuna kuna, od čega je 85% sufinancirala Europska unija, obuhvaća i izgradnju pristupnih i spojnih cesta u duljini 3,5 kilometara te rekonstrukciju postojećih cesta u duljini od 10 kilometara.

Svečanom otvorenju mosta Čiovo prisustvovali su predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministri Predrag Štromar, Darko Horvat, Gabrijela Žalac i Lovro Kuščević, župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban, zamjenik gradonačelnika Splita Nino Vela, gradonačelnik Trogira Ante Bilić, saborski zastupnici te brojni građani Trogira i Čiova, koji su s oduševljenjem dočekali dovršetak ove za njih iznimno važne prometnice.

Nakon više desetljeća najava i obećanja, izgradnja novog mosta do Čiova napokon je započela 2015. godine, ali ni tada nije sve prošlo glatko. Realizaciju projekta su usporili  brojni izazovi i problemi. Najprije su morali biti provedeni naknadni geomehanički istražni radovi, jer je utvrđeno da temeljno tlo ne može podnijeti težinu mosta i promijenjena je tehnologija gradnje. Zatim je došlo do poteškoća oko izrade čelične konstrukcije mosta, koju je glavni izvođač radova Viadukt povjerio podizvođaču - makedonskoj tvrtki Iskra iz Kumanova. Redovitom kontrolom kvalitete utvrđeni su određeni problemi sa zavarenim spojevima već dovršenih sekcija, ali Iskra je potom zapala i u ozbiljne financijske probleme te obustavila proizvodnju. Isporučena je približno tek jedna trećina konstrukcije, a Viadukt je morao promijeniti dobavljača. Novi ugovori su sklopljeni sa slavonskobrodskim Đurom Đakovićem, koji je preuzeo izradu većeg preostalog dijela čelične konstrukcije, uključujući i najzahtjevnije pokretne dijelove mosta, te tvrtkom ZM Vikom (proizvodna jedinica unutar Zagreb Montaža Grupe). Također, dio posla je tada trebao obaviti i Brodosplit, međutim, realizacija je zapela negdje u tim vrlo složenim međusobnim poslovnim odnosima glavnog izvođača i podizvođača. U međuvremenu je i Viadukt zapao u financijske probleme te su Hrvatske ceste u ožujku 2017. raskinule ugovor s tom tvrtkom i raspisale novi natječaj na kojem su za nastavak radova odabrale zajednicu ponuditelja Poduzeće za ceste Split i Strabag. A oni su ponovo u posao uveli Brodosplit kao svog podizvođača, koji je na kraju i preuzeo djelomično dovršene dijelove čelične konstrukcije iz Slavonskog Broda i Šibenika te dovršio posao.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi rovokopači Nova klasa Wacker Neuson rovokopača od 6 do 10 tona

Wacker Neuson serijom kompaktnih rovokopača gusjeničara ET 65, EZ 80 i ET 90 postavlja nova mjerila ekonomičnosti potrošnje goriva i to...

Mineral HR
Novosti
Novosti investicije CEMEX-u gotovo milijun kuna iz fondova Europske unije

Uvođenjem energetski učinkovitije regulacije rada četiri ventilatora na hladnjaku klinkera u tvornici cementa Sv. Juraj, CEMEX Hrvatska...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi građevinski strojevi Nova kombinirka Komatsu WB93R-8

Novi kombinirani rovokopač-utovarivač Komatsu WB93R-8 od siječnja 2019. je raspoloživ za demonstraciju i prodaju.

Mineral HR
Vozila
Vozila nadogradnje i priključna vozila Goldhofer predstavio poluprikolicu Arcus PK
Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi dizalice Dizala za toranjske dizalice

Sukladno novim francuskim propisima koji stupaju na snagu u siječnju 2019., toranjske dizalice više od 30 metara moraju imati dizalo za...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi SENNEBOGEN Potpuno drukčiji od drugih

Sennebogen 355E je jedini teleskopski utovarivač na tržištu s podiznom kabinom, koja operateru omogućava da proces manipulacije...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi PRESTAVLJAMO Liebherr X Power utovarivači

Pametnim upravljanjem individualnim komponentama i korištenjem proaktivnih kontrola smanjuje se i potrošnja goriva, ali i habanje...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi VÖGELE Vögele - kad finišer misli zajedno s vama

Tvrtka Johann Bunte Bauunternehmung GmbH & Co. KG izvođač je radova proširenja Berlinske obilaznice sa šest na osam traka. Radovi su...