Most kopno - otok Čiovo svečano pušten u promet
Most kopno - otok Čiovo svečano pušten u promet
  18.07.2018  |  14:09
Vrijeme čitanja: 2 min
Nakon više desetljeća najava i obećanja, izgradnja novog mosta do Čiova napokon je započela 2015. godine, ali ni tada nije sve prošlo glatko. Uz brojne probleme i probijanja zacrtanih rokova, most je konačno dovršen i pušten u promet 17. srpnja 2018.

Jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, novi most koji spaja grad Trogir s Čiovom, napokon je dovršen i svečano pušten u promet 17. srpnja 2018. Riječ je o pokretnom grednom mostu sa čeličnim rasponskim sklopom, ukupne duljine 546,34 metra, odnosno 1.818 metara s ukupnom duljinom pristupnih prometnica. Širina kolnika je 7,1 metara (2x3,25 + 2x0,3), a korisna širina mosta iznosi 12,0 metara. Širina pješačkih i biciklističkih staza je 2,45 metara obostrano.

Izgradnjom mosta kopno – otok Čiovo omogućena je bolja dostupnost otoka Čiova, naročito u vrijeme turističke sezone, poboljšana je veza prema zračnoj luci i mreži autocesta, a prometno je rasterećena povijesna jezgra grada Trogira koja je pod zaštitom UNESCO-a.  Gusti automobilski i teretni promet na do sada jedinoj vezi između otoka Čiova i kopna izazivao je nesnosne gužve u širem okruženju, ugrožavao sigurnost svih sudionika, ali i spomenutu povijesnu jezgru grada Trogira. Projekt vrijedan više od 207 milijuna kuna, od čega je 85% sufinancirala Europska unija, obuhvaća i izgradnju pristupnih i spojnih cesta u duljini 3,5 kilometara te rekonstrukciju postojećih cesta u duljini od 10 kilometara.

Svečanom otvorenju mosta Čiovo prisustvovali su predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministri Predrag Štromar, Darko Horvat, Gabrijela Žalac i Lovro Kuščević, župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban, zamjenik gradonačelnika Splita Nino Vela, gradonačelnik Trogira Ante Bilić, saborski zastupnici te brojni građani Trogira i Čiova, koji su s oduševljenjem dočekali dovršetak ove za njih iznimno važne prometnice.

Nakon više desetljeća najava i obećanja, izgradnja novog mosta do Čiova napokon je započela 2015. godine, ali ni tada nije sve prošlo glatko. Realizaciju projekta su usporili  brojni izazovi i problemi. Najprije su morali biti provedeni naknadni geomehanički istražni radovi, jer je utvrđeno da temeljno tlo ne može podnijeti težinu mosta i promijenjena je tehnologija gradnje. Zatim je došlo do poteškoća oko izrade čelične konstrukcije mosta, koju je glavni izvođač radova Viadukt povjerio podizvođaču - makedonskoj tvrtki Iskra iz Kumanova. Redovitom kontrolom kvalitete utvrđeni su određeni problemi sa zavarenim spojevima već dovršenih sekcija, ali Iskra je potom zapala i u ozbiljne financijske probleme te obustavila proizvodnju. Isporučena je približno tek jedna trećina konstrukcije, a Viadukt je morao promijeniti dobavljača. Novi ugovori su sklopljeni sa slavonskobrodskim Đurom Đakovićem, koji je preuzeo izradu većeg preostalog dijela čelične konstrukcije, uključujući i najzahtjevnije pokretne dijelove mosta, te tvrtkom ZM Vikom (proizvodna jedinica unutar Zagreb Montaža Grupe). Također, dio posla je tada trebao obaviti i Brodosplit, međutim, realizacija je zapela negdje u tim vrlo složenim međusobnim poslovnim odnosima glavnog izvođača i podizvođača. U međuvremenu je i Viadukt zapao u financijske probleme te su Hrvatske ceste u ožujku 2017. raskinule ugovor s tom tvrtkom i raspisale novi natječaj na kojem su za nastavak radova odabrale zajednicu ponuditelja Poduzeće za ceste Split i Strabag. A oni su ponovo u posao uveli Brodosplit kao svog podizvođača, koji je na kraju i preuzeo djelomično dovršene dijelove čelične konstrukcije iz Slavonskog Broda i Šibenika te dovršio posao.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Vozila
Vozila vozili smo Automiješalica IVECO STRALIS X-WAY AD340X42Z

Stralis X-Way u ulozi automješalice cilja na segment urbanog transporta, gdje se uglavnom kreće asfaltiranim prometnicama između...

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi kompanije Strateško partnerstvo John Deerea i Wacker Neusona

John Deere i Wacker Neuson ovim partnerstvom namjeravaju iskoristiti povoljnu situaciju na rstućim tržištima Kine, jugoistočne Azije i...

Mineral HR
Novosti
Novosti konstrukcija i održavanje Hardox u šipkama
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo megaprojekti Diamniadio – novi grad u Senegalu

Nekih 30-ak kilometara od Dakra, glavnog grada Senegala, podiže se potpuno novi grad Diamniadio koji bi trebao biti dovršen do 2035....

Mineral HR
Strojevi i oprema
Strojevi Isporuke Poduzeće za ceste Split preuzelo dva Komatsu rovokopača

Kuhn Hrvatska je potpisao ugovor s Poduzećem za ceste Split za dva rovokopača Komatsu težine 36 tona i dva hidraulička čekića...

Mineral HR
Novosti
Novosti Bauma 2019 Nagrada Baume za inovacije

Kako bi promovirala nove inovativne tehnologije, Bauma dodjeljuje, po 12 put, nagradu za inovacije.

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo tuneli Moguća odgoda izgradnje Karavanke 2

Početak gradnje na tom najprometnijem graničnom prijelazu Slovenija – Austrija možda će kasniti radi revizijskih zahtjeva koje su...