Most kopno - otok Čiovo svečano pušten u promet
Most kopno - otok Čiovo svečano pušten u promet
  18.07.2018  |  14:09
Vrijeme čitanja: 3 min
Nakon više desetljeća najava i obećanja, izgradnja novog mosta do Čiova napokon je započela 2015. godine, ali ni tada nije sve prošlo glatko. Uz brojne probleme i probijanja zacrtanih rokova, most je konačno dovršen i pušten u promet 17. srpnja 2018.

Jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, novi most koji spaja grad Trogir s Čiovom, napokon je dovršen i svečano pušten u promet 17. srpnja 2018. Riječ je o pokretnom grednom mostu sa čeličnim rasponskim sklopom, ukupne duljine 546,34 metra, odnosno 1.818 metara s ukupnom duljinom pristupnih prometnica. Širina kolnika je 7,1 metara (2x3,25 + 2x0,3), a korisna širina mosta iznosi 12,0 metara. Širina pješačkih i biciklističkih staza je 2,45 metara obostrano.

Izgradnjom mosta kopno – otok Čiovo omogućena je bolja dostupnost otoka Čiova, naročito u vrijeme turističke sezone, poboljšana je veza prema zračnoj luci i mreži autocesta, a prometno je rasterećena povijesna jezgra grada Trogira koja je pod zaštitom UNESCO-a.  Gusti automobilski i teretni promet na do sada jedinoj vezi između otoka Čiova i kopna izazivao je nesnosne gužve u širem okruženju, ugrožavao sigurnost svih sudionika, ali i spomenutu povijesnu jezgru grada Trogira. Projekt vrijedan više od 207 milijuna kuna, od čega je 85% sufinancirala Europska unija, obuhvaća i izgradnju pristupnih i spojnih cesta u duljini 3,5 kilometara te rekonstrukciju postojećih cesta u duljini od 10 kilometara.

Svečanom otvorenju mosta Čiovo prisustvovali su predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministri Predrag Štromar, Darko Horvat, Gabrijela Žalac i Lovro Kuščević, župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban, zamjenik gradonačelnika Splita Nino Vela, gradonačelnik Trogira Ante Bilić, saborski zastupnici te brojni građani Trogira i Čiova, koji su s oduševljenjem dočekali dovršetak ove za njih iznimno važne prometnice.

Nakon više desetljeća najava i obećanja, izgradnja novog mosta do Čiova napokon je započela 2015. godine, ali ni tada nije sve prošlo glatko. Realizaciju projekta su usporili  brojni izazovi i problemi. Najprije su morali biti provedeni naknadni geomehanički istražni radovi, jer je utvrđeno da temeljno tlo ne može podnijeti težinu mosta i promijenjena je tehnologija gradnje. Zatim je došlo do poteškoća oko izrade čelične konstrukcije mosta, koju je glavni izvođač radova Viadukt povjerio podizvođaču - makedonskoj tvrtki Iskra iz Kumanova. Redovitom kontrolom kvalitete utvrđeni su određeni problemi sa zavarenim spojevima već dovršenih sekcija, ali Iskra je potom zapala i u ozbiljne financijske probleme te obustavila proizvodnju. Isporučena je približno tek jedna trećina konstrukcije, a Viadukt je morao promijeniti dobavljača. Novi ugovori su sklopljeni sa slavonskobrodskim Đurom Đakovićem, koji je preuzeo izradu većeg preostalog dijela čelične konstrukcije, uključujući i najzahtjevnije pokretne dijelove mosta, te tvrtkom ZM Vikom (proizvodna jedinica unutar Zagreb Montaža Grupe). Također, dio posla je tada trebao obaviti i Brodosplit, međutim, realizacija je zapela negdje u tim vrlo složenim međusobnim poslovnim odnosima glavnog izvođača i podizvođača. U međuvremenu je i Viadukt zapao u financijske probleme te su Hrvatske ceste u ožujku 2017. raskinule ugovor s tom tvrtkom i raspisale novi natječaj na kojem su za nastavak radova odabrale zajednicu ponuditelja Poduzeće za ceste Split i Strabag. A oni su ponovo u posao uveli Brodosplit kao svog podizvođača, koji je na kraju i preuzeo djelomično dovršene dijelove čelične konstrukcije iz Slavonskog Broda i Šibenika te dovršio posao.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo PROJEKT Od kamenoloma do luksuznog luksuznog podzemnog hotela

Nakon deset godina gradnje u blizini Šangaja otvoren je prvi podzemni hotel na svijetu, koji je izgrađen vertikalno uz 90 metara duboku...

Mineral HR
Novosti
Novosti INTERVJU IGH je snažno usmjeren na internacionalizaciju poslovanja

Ove godine institut IGH d.d. obilježava 70 godina postojanja i povodom tog jubileja razgovarali smo s predsjednikom uprave Oliverom...

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo stanogradnja U program društveno poticane stanogradnje uloženo više od 4 mlrd kuna

U programu društveno poticane stanogradnje do sada je izgrađeno 8.276 stanova. U pripremi je izgradnja još tisuću, pretežito na obali.

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo projekti Inter i Milan dogovorili rušenje San Sira i gradnju novog stadiona

Milan i Inter usuglasili su se oko gradnje novog stadiona vrijednog 700 milijuna eura, no konačnu odluku donijet će gradsko vijeće jer...

Mineral HR
Novosti
Novosti robotizacija Europske tvrtke lideri su u robotizaciji građevinskog sektora

U Europi na svakih 100.000 zaposlenih u građevinskom sektoru imamo 12 robota, dok ih je u SAD-u samo dva, a u Kini samo jedan

Mineral HR
Građevinarstvo
Građevinarstvo građevinski radovi Dvoznamenkasti rast broja izdanih građevinskih dozvola u travnju

Predviđena vrijednost radova koje pokrivaju građevinske dozvole izdane u travnju iznosi 3,37 milijardi kuna, a izdana je 881 građevinska...

Mineral HR
Novosti
Novosti infrastruktura Za aglomeraciju Petrčane 567 milijuna kuna

Direktor zadarske Odvodnje Grgo Peronja najavio je da će radovi početi krajem godine, a trebali bi biti završeni do 31. prosinca 2023....

Mineral HR
Novosti
Novosti Legislativa Bazilika Svete obitelji u Barceloni dobila građevinsku dozvolu nakon 137 godina

Gradnja crkve počela je 1882. godine i još uvijek nije završena. Glavni arhitekt Antonio Gaudi zatražio je građevinsku dozvolu od...